Nie jesteś zalogowany.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Kilgur napisał:XxBhaalxX napisał:...do tego pewnie teraz w tych monitorach to HDR nie będzie nawet odczuwalne
Na tym zakonczmy dyskusje o HDR, bo widze ze sensu nie ma kiedy wiedzy brak
https://forum.purepc.pl/topic/380126-mo … nt=4084172
Nie wiem, nie znam się. Niektóre zdania biorę z tamtąd.
Cóż to i tak jak dla mnie mało istotne. Ja chcę bardzo dobry monitor w niskiej cenie.Infernus napisał:Szkoda tylko że za tą technologię nvidia każe sobie płacić i z automatu mtakir monitory są droższe.
Ponizej standardu vesa600 nie ma co brac, bo jest poprawa, ale niewielka, a przy 600 juz jest duza roznica. Druga sprawa to ze w internecie poprostu nie da sie odczuc roznicy pomiedzy HDR i SDR to widac, ale prawdziwy efekt tylko na zywo. Mialem akurat farta i widzialem 2 takie same TV obok siebie, na jednym material w SDR na drugim w HDR roznica byla kolosalna.
Ostatnio edytowany przez Kilgur (2019-02-11 02:43:48)
ara ara...
Offline
Ja bym na twoim miejscu zastanowił się nad pierwszym monitorem dla graczy od Gigabyte. AORUS AD27QD miał premię 16 stycznia tego roku. Wspiera FreeSync, ale G-Sync ręcznie da się włączyć na najnowszych sterownikach od Nvidii klik(na dole info). Monitor posiada wszystko co powinien. Aktualnie jest w przedsprzedaży w x-kom klik.
Może warto poczekać jeszcze miesiąc na więcej monitorów pod AORUS? Bo przy tym Gigabyte, nie jest cena jakoś przesadna moim zdaniem, wiec może inne będą ciekawsze w podobnej cenie.
Albo coś z tego? Bo coraz dłużej i gorzej się wybiera: Tak naprawdę dwie pierwsze były by faktycznie na długi czas.
1. Acer Predator 2699
2. Gigabyte Aorus 2499 - Ok w ostateczności postanowiłem postawić na ten monitor. Cena nie jest jakaś kolosalna, a myślę ze może podoła parę lat.
Albo HP a w niedalekiej przyszłości czyli, takie ponad 2 lata myślę że bym zmienił na te lepsze monitory. Ale i tak ciągnie mnie teraz do tych dwóch pierwszych.
3. HP 1693
@Edit.
Ostatnio edytowany przez XxBhaalxX (2019-02-11 20:19:43)
Offline
Skoro zdecydowałeś się na zakup monitora, to Aorus jest jednym lepszych wyborów. Wystarczy poczytać testy, ma chociażby bardzo dobrą matryce(najnowsza innoluxa) i odwzorowanie kolorów. No i jest to monitor 144Hz, więc zauważysz różnice w grach. Odnośnie innych monitorów, to aktualnie wiadomo, że pod gry wyjdą jeszcze monitory od LG i Razera.
Offline
Offline
Ahaha to jakieś żarty. Kiedy moge spodziewać sie monitora ...... ja rozumiem tydzień czy dwa ale nie półtora miesiąca.
Ostatnio edytowany przez XxBhaalxX (2019-02-12 08:33:49)
Offline
Muszą go jeszcze w Chinach złożyć.
Offline
Muszą go jeszcze w Chinach złożyć.
Szczerze wole w takim razie poczekać aż i inne sklepy będą wystawiać ten produkt i zasugerować się ceną.
PS. Podobnie było z pocofonem w x komie był wcześnie a później po tym jak już mi go wysłali wysyp był spory a cena skakała nawet o 200 zł.
Ostatnio edytowany przez XxBhaalxX (2019-02-12 15:03:26)
Offline
Szukam monitora do gier 32 cali i nie wiem czy iść w 2560x1440 i próbować grać bez skalowania czy 4k i skalować do fhd. Karta RTX 2060 + Ryzen 2600. Co myślicie? Domyślam się że jeśli coś nie będzie chciało iść płynnie na 1440p to jak zeskaluje do fhd to może być słabo, przy 4k raczej tego problemu by nie było. Jak coś to kupowany w Niemczech, na razie obserwuje:
https://www.mydealz.de/gruppe/monitor
Offline
Yyy, skalować do niższej rozdzielczości? Rozumiem, że można pewnych rzeczy nie wiedzieć, ale tu mnie zagiąłeś... Możesz sobie sprawdzić jak będzie wyglądać przeskalowanie Twojego obecnego monitora (podejrzewam, że FullHD) do HD (720p). Taki sam efekt będziesz miał z 4k na 1080p. Za przeskalowywanie monitora z natywnej wartości powinno grozić więzienie.
Moja lista anime: klik
Offline
Właśnie mniej więcej jestem pewny że skalowanie z 4k do fhd będzie wyglądać dobrze, nawet na telewizorach 55 cali wygląda to ok, więc przy większym zagęszczeniu pikseli na 32 calach nie powinno być problemu w komforcie, to samo przy laptopach 15,6 cala z matrycami 4k, ludzie skalują w grach do fhd i podobno bardzo dobrze to wygląda.
Problemem może być właśnie skalowanie z 1440p do 1080p i tu już analogia z 1080p do 720p lepiej pasuje według mnie.
Upewnię się jeszcze i pewnie zrezygnuję z 1440p, no chyba że trafi się jakaś promocja na 1440p i 120Hz.
Większy wybór jest w monitorach 4k, ogólnie ok. 350 euro na monitor, więc coś się znajdzie.
Offline
Skalowanie wyglada dobrze tylko w jednym przypadku jak rozdzielczosc natywna np 3840×2160 dzielimy przez ta co chcemy miec np 1920×1080 i w wyniku wychodzi nam liczba calkowita, wynika to z budowy matrycy. W takim przypadku po skalowaniu z natywnej UHD 4 pixele w matrycy zastepuja, czyli swieca tak samo jak 1 pixel w matrycy HD i nie ma zadnej straty jakosci obrazu. W innych przypadkach wychodzi roznie, wszak pixel nie moze siecic w polowie na zolto w polowie na zielono Glownie zalezy od jakosci matrycy i technologi/softu zastosowanej w tv/monitorze odpowiadajacej za skalowanie.
Ostatnio edytowany przez Kilgur (2019-02-13 22:22:15)
ara ara...
Offline
Skalowanie bezstratne jest tylko w górę, czyli
1280x720 -> 2560x1440
1920x1080 -> 3840x2160
Bo wtedy po prostu robi z 1 piksela 4 piksele o tym samym kolorze.
W dół to tak nie działa, bo będą 4 piksele o różnych kolorach, i w zależności od używanych algorytmów przeliczenie będzie mniej lub bardziej dokładne, ale nigdy nie będzie perfekcyjne z natury tego procesu.
Jedyna różnica będzie taka, że im większa będzie rozdzielczość, tym więcej informacji będzie mieć do uśredniania, co może mieć w pewnych przypadkach pozytywny wpływ.
Offline
Skalowanie bezstratne jest tylko w górę, czyli
1280x720 -> 2560x1440
1920x1080 -> 3840x2160Bo wtedy po prostu robi z 1 piksela 4 piksele o tym samym kolorze.
W dół to tak nie działa, bo będą 4 piksele o różnych kolorach, i w zależności od używanych algorytmów przeliczenie będzie mniej lub bardziej dokładne, ale nigdy nie będzie perfekcyjne z natury tego procesu.
Jedyna różnica będzie taka, że im większa będzie rozdzielczość, tym więcej informacji będzie mieć do uśredniania, co może mieć w pewnych przypadkach pozytywny wpływ.
Jak w gore? znaczy na moim 1080p monitorze moge sobie ogladac w 4k
My tu mowimy o przypadku gdzie ktos kupuje monitor z natywna rozdzielczoscia 4k i skaluje gry w dol do full hd, bo grafike ma taka ze mu w 4k nie wyrabia. To co ty piszesz to upscaling i dotyczy skalowaniu materialu o nizszej rozdzielczosci do wyzszej, zeby nie wygladalo gownianie.
Ostatnio edytowany przez Kilgur (2019-02-14 02:56:25)
ara ara...
Offline
My tu mowimy o przypadku gdzie ktos kupuje monitor z natywna rozdzielczoscia 4k i skaluje gry w dol do full hd, bo grafike ma taka ze mu w 4k nie wyrabia.
Czytasz co piszesz?
Offline
Skalowanie bezstratne jest tylko w górę, czyli
1280x720 -> 2560x1440
1920x1080 -> 3840x2160
to samo moge tobie napisac, wytlumacz mi jak monitor ktorego matryca ma fizycznie 2 073 600 pikseli moze bezstratnie wyswietlic ich 8 294 400? bo to bzdura taka ze masakra
Napisze inaczej tak zeby kazdy mogl zrozumiec i nie bylo dwuznacznosci
Masz monitor 4k i karte graficzna ktora w "grze" robi 20 fps w tej rozdzielczosci, chcialbys jednak pograc w 60 fps, ale to grafa moze to zrobic tylko w 1080, wiec wchodzisz do opcji gry i zmieniasz rozdzielczosc z 4k na 1080. Zatwierdzasz i teraz w zaleznosci od tego jak ustawiny jest monitor sa dwie opcje:
1. monitor wyswietla obraz w natywnej rozdzielczosci, masz okienko zajmujace 1/4 powieszchni monitora, a pozostale 3/4 to wygaszone pixele
2. monitor symuluje ze matryca ma rozdzielczosc taka jak ustawiles w grze, w tym wypadku 4 pixele udaja 1 dzieki czemu na monitorze 4k mozna cieszyc sie bezstratna rozdzielczoscia 1080 i to jest wlasnie skalowanie w dol z wyzszej rozdzielczosci monitor robi nizsza.
Ostatnio edytowany przez Kilgur (2019-02-14 16:57:41)
ara ara...
Offline
Wytłumacz mi logikę tego zdania
z natywna rozdzielczoscia 4k i skaluje gry w dol do full hd, bo grafike ma taka ze mu w 4k nie wyrabia.
Matryca: 4K
Skaluje w dół: 4K->1080p, czyli przelicza obraz 4K do rozdzielczości 1080p
Powód: bo mu GPU w 4K nie wyrabia
Twoje zdanie powinno wyglądać tak
z natywna rozdzielczoscia 4k i skaluje gry w gore z full hd, bo grafike ma taka ze mu w 4k nie wyrabia.
-------
to samo moge tobie napisac, wytlumacz mi jak monitor ktorego matryca ma fizycznie 2 073 600 pikseli moze bezstratnie wyswietlic ich 8 294 400? bo to bzdura taka ze masakra
Gdzie ja napisałem, że monitor o niższej rozdzielczości matrycy ma wyświetlić bezstratnie obraz o wyższej rozdzielczości?
Ostatnio edytowany przez marek2fgc (2019-02-14 17:59:26)
Offline
Ogolnie to stoimy przy tych samych schodach ty na dole ja na gorze i patrzymy z innej perspektywy, przy skalowaniu na PC matryca zachowuje sie tak jak jej kazemy jak matrycy 4k kazemy zachowywac sie jak 1080 to bedzie wtedy matryca 1080 a nie 4k. Wydaje mi se ze twoje do gory to poprostu upscaling, ale to inna technologia, poprostu caly material zrodlowy w 1080 jest przerabiany i zmieniany na 4k w locie. Biora w tym udzial algorytmy ktrore tworza pixele posrednie zeby wszystko ladnie wygladalo.
Ostatnio edytowany przez Kilgur (2019-02-15 01:52:53)
ara ara...
Offline
Matryca nie może zachowywać się jak inna. Zawsze będzie się zachowywać jak 4K, jeśli jest 4K. Gdy monitor nie otrzyma obrazu o natywnej rozdzielczości, to go przelicza do natywnej i puszcza na matrycę. Dlatego twoje zdanie nie ma dla mnie sensu, bo zakłada coś, co nie istnieje. Interpolacja z zasady działania spowoduje, że gdy to możliwe, obraz będzie bezstratnie skalowany. Więc nie ma po co robić dodatkowych technologii, skoro jedna (nie licząc algorytmów uśredniajacych dla liczb niecałkowitych) zupełnie wystarcza.
Ostatnio edytowany przez marek2fgc (2019-02-15 09:42:23)
Offline
Matryca nie może zachowywać się jak inna.
Oczywiscie ze moze w przykladzie ktory podalem matryca 4k symuluje 1080 to proste 4 pixele udaja 1. Fizycznie to dalej 4k bo przecierz niic sie nie zmieni, ale jak pixel X z 1080 swieci na czarno to jego odpowiednik z 4k tez bedzie swiecil na czarno tylko ze ten pixel z 4k bedzie zlozony z 4 fizycznych pixeli. Kazda rozdzielczosc ktora obsluguje monitor/tv jest predefiniowana z gory, dlatego na monitorach komputerowych pewne rodzielczosci, inne niz natywna, wygladaja gownianie, rozmazane czcionki etc. W upscalingu, ktory maja niektore tv i konsole, jest inaczej tam brany pod uwage jest material zrodlowy. Algorytmy analizuja w locie material i przerabiaja go na 4k, tak samo jak w kodowaniu wideo mozesz podniesc rozdzielczosc , wiec nie ma odniesienia pixel do pixela, bo dochodza gradienty zeby material ladniej wygladal. Przy upscalingu mamy poprostu zawsze obraz w natywnej rozdzielczosci niezaleznie od materialu zrodlowego, a to jak wyglada to juz zalezy od jakosci zrodla i sprzetu na ktorym go odtwarzamy.
Ostatnio edytowany przez Kilgur (2019-02-15 14:09:21)
ara ara...
Offline
Witam
Mam zamiar kupić monitor.
Jak na razie mam dwie opcje.
1 Acer Nitro XV273
2 Gigabyte Aorus AD27QD
Pierwszy to 4k drugi to 2k oba 27 cali
Obydwa to freeSync ale obsługujące G-Sync (sprawdzone)
Karta grafiki to nvidia 1080 (reszta spoko )
Chodzi mi o płynność grania w taki rozdziałkach na jednej karcie,
czy różnica będzie bardzo widoczna opłacająca dołożyć 1.5k pln do nitro?
Ostatnio edytowany przez darko (2019-02-24 00:03:21)
Offline
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna