Nie jesteś zalogowany.
Strony 1
Mamy tutaj jakiegoś programistę od javy?
PC: i5 6600k, Gainward Phoenix GTX 970, DDR4 16Gb 3200Mhz.
Offline
Offline
Postanowiłem uczyć się programowania Java.
Tworzę programik, w którym po kliknięciu odpowiedniego klawisza [1 lub 2] wyświetla odpowiedni tekst.
Program prawie wyszedł, ale nie do końca. Tekst pod 2 pojawia się dopiero po kliknięciu 1. Pytanie jak przebudować kod aby działał program tak jak zażyczył sobie tego stwórca, czyli ja
import java.util.Scanner;
public class przycisk {
static Scanner input = new Scanner(System.in);
public static void main(String[] args)
{
System.out.println("Wciśnij 1 lub 2");
keyPressed();
keyPressed2();
}
public static void keyPressed() {
//If player presses the key 1 then print the line:
int x;
try {
x = input.nextInt();
if (x==1)
System.out.println("Witamy");
} catch (Exception e) {
System.out.println("You haven't entered a number!!!");
}
}
public static void keyPressed2() {
//If player presses the key 1 then print the line:
int x;
try {
x = input.nextInt();
if (x==2)
System.out.println("Witamy2");
} catch (Exception e) {
System.out.println("You haven't entered a number!!!");
}
}
}
PC: i5 6600k, Gainward Phoenix GTX 970, DDR4 16Gb 3200Mhz.
Offline
import java.util.Scanner;
public class przycisk {
static Scanner input = new Scanner(System.
public static void main(String[] args)
{
int x;
System.out.println("Wcisnij 1 lub 2");
try {
x = input.nextInt();
if (x==1)
System.out.println("Witamy");
else if (x==2)
System.out.println("Witamy2");
else
System.out.println("wpisano cos innego");
} catch (Exception e) {
System.out.println("You haven't entered a number!!!");
}
}
}
tak na szybko
Offline
Dzięki
Tutaj zabrakło in);
static Scanner input = new Scanner(System.in);
PS Poleci ktoś dobrą stronę do nauki programowania w java?
PC: i5 6600k, Gainward Phoenix GTX 970, DDR4 16Gb 3200Mhz.
Offline
Stronki nie polecę, ale jak coś już przebrniesz, polecam wymyślić sobie jakiś trochę większy projekt. Jego ogarnięcie, wybrnięcie z problemów, które przyniesie, bardzo dużo ciebie nauczy. Będziesz szukał rozwiązań i próbował je dopasować/wkomponować w swój zamysł. To dużo więcej daje niż klepanie mały programików, które pokazują, jak działa dane rozwiązanie.
Btw. Zastanawia mnie twój błąd. W czym kodujesz, że ci nie podpowiedział czegoś takiego?
Ostatnio edytowany przez Hunter Killer (2016-12-08 22:29:01)
Offline
Sprawa rozwiązana, ale tu nawet nie specjalista by pomógł.
Taki poziom jest na wydziale zarządzania, nie wiem, po co tam programowanie, ale...
Bez Białostocczyzny nie ma ojczyzny!
Offline
Btw. Zastanawia mnie twój błąd. W czym kodujesz, że ci nie podpowiedział czegoś takiego?
Eclipse. Zaznaczyło, że w tym miejscu jest błąd.
Sprawa rozwiązana, ale tu nawet nie specjalista by pomógł.
Taki poziom jest na wydziale zarządzania, nie wiem, po co tam programowanie, ale...
Programowanie na studiach już wszędzie wciskają. Na studiach mgr inż. także miałem programowanie, ale c++ Najgorsze zajęcia ever ;p Wolałem uczyć się takich programów jak inventor, autocad :p
Ostatnio edytowany przez Tanis (2016-12-08 22:57:56)
PC: i5 6600k, Gainward Phoenix GTX 970, DDR4 16Gb 3200Mhz.
Offline
Mam drobny problem. Chciałbym aby program po wprowadzeniu litery zamiast cyfry ponawiał pytanie, o wprowadzenie cyfry. Jednak po wprowadzeniu litery program dostaje szajby ;/
import java.util.*;
public class sample
{
public static void main(String[] args)
{
Scanner input = new Scanner(System.in);
int x =1;
do{
try{
System.out.println("Wprowadz 1 liczbe");
int n1 = input.nextInt();
System.out.print("Wprowadz 2 liczbe");
int n2 = input.nextInt();
int sum = n1/n2;
System.out.print(sum);
x=2;
}
catch(Exception e){
System.out.print("Tylko liczby");
}
} while (x==1);
}
}
PC: i5 6600k, Gainward Phoenix GTX 970, DDR4 16Gb 3200Mhz.
Offline
Kiedy wyrzucasz wyjątek, to musisz wyczyścić inputa, bo inaczej on go ciągle odczytuje i się zapętla.
Pewnie jest do tego jakaś metoda, ale możesz w ten sposób:
input = new Scanner(System.in);
~Shounen . DBNao.net . Grupa Mirai . Cytaty z anime
Offline
SoheiMajin dobrze prawi. Możesz też wykorzystać JOptionPane.
import javax.swing.JOptionPane;
public class sample
{
public static void main(String[] args)
{
int x = 1;
do{
try
{
int n1 = Integer.parseInt( JOptionPane.showInputDialog( "Wprowadz 1 liczbe" ) );
int n2 = Integer.parseInt( JOptionPane.showInputDialog( "Wprowadz 2 liczbe" ) );
int sum = n1/n2;
System.out.print(sum);
x=2;
}
catch(Exception e){
System.out.print("Tylko liczby!\n");
}
} while (x==1);
}
}
Offline
Dzięki. Jeszcze tak zrobiłem. Ale pomysł "Hunter Killer" mi się podoba.
import java.util.*;
public class sample
{
public static void main(String[] args)
{
//Scanner input = new Scanner(System.in);
//int x = 1;
do{
try
{
Scanner input = new Scanner(System.in);
System.out.println("Wprowadz 1 liczbe");
int n1 = input.nextInt();
System.out.println("Wprowadz 2 liczbe");
int n2 = input.nextInt();
int sum = n1/n2;
System.out.println(sum);
// x=2;
break; //złamanie ciągłośći pętli
//input.close();
}
catch(Exception e){
System.out.println("Tylko liczby");
}
} while (true);
// while (x==1);
}
}
PC: i5 6600k, Gainward Phoenix GTX 970, DDR4 16Gb 3200Mhz.
Offline
Strony 1