Nie jesteś zalogowany.
Witam.
Jako, że ostatnio na polskiej scenie doujinshi panuje lekki zastój, to w ramach samodoskonalenia postanowiłem napisać prosty serwis. Nazywa się on Animki i pozwala przygarnąć i opiekować się jedną z pięciu znanych animek. Możemy więc:
-karmić animkę, a konkretniej kupować jedzenie, ona sama coś ugotuje,
-zrobić jej fotkę i wstawić do profilu na forum albo gdziekolwiek zechcemy,
-robić zakupy, możemy kupować lody, czekoladę lub nawet komputer,
-polepszać relacje z animką poprzez rozmowę, lub jeżeli nas polubi to inne metody relacji społecznych,
-możemy też przygarnąć animki porzucone przez innych użytkowników.
W zależności od tego, jak opiekujemy się daną animką, jej poziom i nastrój będzie się odpowiednio powiększał. Każdego dnia możemy kliknąć raz na link do animki, co spowoduje zastrzyk gotówki 100 zenów (waluta). Możemy też wrzucić link do profilu na forum (po zrobieniu fotki skrypt generuje automatycznie gotowe linki do wklejenia), lub gdziekolwiek indziej, by za każde kliknięcie dostać zeny.
To tyle słowem wstępu. Jednak chciałbym równocześnie poprosić o przetestowanie skryptu, znalezienie ewentualnych dziur w systemie, pewnie jakieś kwiatki są. Na szczęście całość napisana jest w oparciu o obiektowy model programowania, dzięki rozwiązaniom wprowadzonym w PHP5, co ułatwi szybkie łatanie ewentualnych błędów. W związku z powyższym każde kliknięcie da wam 1 000 000 zeny, co pozwoli na szybie nabijanie poziomu/nastroju (najlepiej kupujcie najdroższe rzeczy w sklepie).
Serwis jest dostępny pod adresem animki.tk, ale to jest tylko zastępczy link, docelowy ma być animki.fansubs.pl, gdyż dzięki uprzejmości alfiego, taka domena zostanie podpięta pod skrypt. Niestety nie mogę się z nim na razie skontaktować, więc korzystajcie z animki.tk.
Wszelkie sugestie mile widziane.
Offline
Wchodzę w przygarnij i...
Jeste� niezalogowany, kliknuj tutaj, şeby si� zalogowa� lub zarejestrowa�.
błędne kodowanie znaków wali po oczach
Offline
Masz pomysł na rozbudowanie zabawy, bo samym klikaniem nikogo nie zachęcisz, szybko się to znudzi.
P.S. Jak się z tego wylogowuje??
Nie ma odnośnika, żeby powrócić na stronę główną np. zajrzeć do TOP animek
Mały wybór animek, lepiej na przyszłość pomyśl o wrzuceniu możliwości samo stworzenia postaci. To tyle od mnie.
Ostatnio edytowany przez ksenoform (2009-12-25 01:34:18)
Offline
Sir_Ace: na której podstronie wyskakuje ten błąd? U mnie wszędzie, gdzie sprawdzałem jest prawidłowo, kodowanie mam ustawione na UTF8 bez znaków BOM.
Metody odpowiedzialnej za wylogowanie niema, nie pomyślałem nad tym. Rzeczywiście odnośnika zapomniałem zrobić, brzydko.
Co do samych animek, to ilość 5 jest całkiem sporą liczbą. ?Musimy wziąć pod uwagę parę czynników. Po pierwsze stworzenie estetycznej animki w grafice wektorowej jest dość czasochłonne. Po drugie animki różnią się także charakterem. Po trzecie mają to być postaci oparte na prawdziwych bohaterach. Poza tym tworzenie skryptu odpowiedzialnego za składanie animek, stworzy pewne ograniczenia związane z dopasowaniem pojedynczych segmentów grafiki. Po czwarte w przyszłości planuje dodatkowe umiejętności dla konkretnych animek, więc każda z nich wymuszać będzie inne podejście do opieki nad nią.
Co do samego sensu gry, to pomysł ten zainspirowany był prostą gierką, która polega na levelowaniu jakiegoś zwierzaczka, ludzie klikają na linki i wbijają nam punkty. Cała opieka sprowadzała się do kliknięcia na przycisk "level up", więc nawet w tej formie Animki są nieporównywalnie bardziej rozbudowane. Jak na ironię tamta gra odniosła spory sukces, często na zagranicznych forach znajduje w podpisach te zwierzaki, więc prostota nie skazuje gierki na porażkę.
Moja wizja na rozbudowanie zabawy? To, co widzicie to wersja 1, lub GEN 1 (od generacja). Jednak planuję już GEN 2, co umożliwi? Chciałbym dodać te umiejętności dodatkowe, np. Belldandy będzie mogła coś tam wyczarować z szansą na jakiś procent, itp. Dojdą 2-3 nowe animki, chciałbym wybudować park rozrywki umożliwiający integrację między animkami. Będzie można je zostawić przy wybranej atrakcji, która w zależności od ilości animek aktualnie w niej przebywających będzie wpływała na nastrój. Dodam możliwość pójścia do pracy i zarabiania jakiś drobnych sum, będzie można też wysłać animkę do pracy raz dziennie, gdy osiągnie odpowiedni poziom. Do parku rozrywki dodam też jakiegoś chata, gdzie właściciele będą mogli się umówić odnośnie tego, gdzie zgrupować swoje animki. Prawdopodobnie przebudowane zostanie menu. Oczywiście bazy danych animek będą w pełni kompatybilne między wersjami.
Offline
Przydałoby by się na pewno jakieś zabezpieczenia, bo w parę chwil:
Imię: Lucy
Głód: syta (133%)
Nastrój: zakochana
Zeny: 148.770.040 Zen
Poziom: 2292
No jakieś cosie jak opisy czy zadnia/questy typu znajdź i zabij
Rozumie że jakoś będą ukryte adresy stron?
Offline
Czy to upgrade tego, co miałem okazję dawno temu testować przy stronce KA?
Offline
Sir_Ace: na której podstronie wyskakuje ten błąd? U mnie wszędzie, gdzie sprawdzałem jest prawidłowo, kodowanie mam ustawione na UTF8 bez znaków BOM.
Mi też to wyskakuje. Powiedzmy, że gdy naciskasz "przygarnij animke" i przenosi cię do informacji o tym, że musisz być zalogowany. Wywala mi to na 3 przeglądarkach. Więc coś z tym nie tak chyba jednak jest...
Offline
Sir_Ace: na której podstronie wyskakuje ten błąd? U mnie wszędzie, gdzie sprawdzałem jest prawidłowo, kodowanie mam ustawione na UTF8 bez znaków BOM.
http://newhentai.pl/animki/przygarnij.php
Mam najnowszego Firefoxa i w żaden sposób nie bawiłem się w ustawienia znaków. Z problemem spotkałem się jedynie na tej podstronie.
Offline
bodzio jedyne co na waszym serwerze dłubałem do miał być skrypt do organizacji pracy przy projektach "projektantKA", ale wąski powiedział, że nie chce. Skrypt miał być dość specyficzny, gdyż nie używał żadnych baz danych, tylko w całości był oparty na strukturze plików i folderów, taki eksperyment. No i jeszcze pisałem łatkę do PHPFusion, była tam dziura pozwalająca na ataki hackerskie przez jakieś boty, gdzie dodawane były ogromne ilości reklam podróbek Viagry.
Ten błąd ze znaczkami już naprawiłem, kodowanie plików było ok (UTF8 bez BOM), ale tekst był wyświetlany przed linijką "<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />", więc nie łapał polskich znaków diakrytycznych.
KKnD nie ma żadnej dziury, tylko ustawiłem mnożnik kasy na 10 000, normalnie jest 1.
Offline
Chodzi mi raczej, czy nie powinno być jakiś zabezpieczeń przed programami do nabijania jak HitFaker
http://newhentai.pl/animki/vote.php?animka=30
Fajnie że strona śmiga tak szybko
Czy to ma tak dziwnie wyjeżdzać, te linki jak zrobi się fotkę
Ostatnio edytowany przez KKnD (2009-12-25 15:59:12)
Offline
Po kliknięciu mamy napis "WspomóRZ animkę". Byk razi po oczach
Offline
Te linki są trochę długie, ale nie ma innej rady, no chyba, że wrzucę je do inputa ustawionego na jakąś sensowną szerokość. W każdym razie drobne błędy poprawiam na bieżąco.
Offline
bodzio jedyne co na waszym serwerze dłubałem do miał być skrypt do organizacji pracy przy projektach "projektantKA", ale wąski powiedział, że nie chce.
Nie waszej, bo ja w KA nie jestem od roku, i chociaż mam kiepską pamięć, to jeszcze dość dobrze kojarzę taką śmieszną istotkę, o której humor można było dbać, codziennie dostawało się pieniądze, itp. ale było to w powijakach i wielu funkcji, itp. nie było. Pokazałeś mi to i przez jakiś czas bawiłem się testowaniem, aż nie zaginąłeś w akcji. Dlatego pytam, czy ma to z tym związek, czy może jest całkiem innym dziełem (jak się domyślasz, nie rejestrowałem się, by to sprawdzić, wolę wpierw zapytać).
Offline
a mozna animce kupic dzinsy?
Offline
Pomysł świetny, ale moim zdaniem zdecydowanie zbyt prosty, bo w obecnej postaci, pobawiłem się 2 minuty i się znudziłem.
Na początek może zacznę od błędów i tego co mi się nie podoba.
1. Jeśli nie mamy animki i klikniemy w dom, nie ma żadnego odnośnika, ani tekstu informującego o braku postaci. przydało by się to poprawić.
2. Jakieś zabezpieczenia- w kilka chwil, kopiując odnośnik do przedmiotu w sklepie i odświeżając stronę, nabiłem 6k+ poziom.
3. Nie rozumiem tej części z rozmową z animką- po kliknięciu w tą sekcję nic nie można zrobić (chyba że nie klikam tu gdzie trzeba )
4. Kombinowałbym raczej z zarabianiem pieniędzy w inny sposób niż kliknięcie w link (nie jestem specem z programowania, ale mam obawy że przy dużym zainteresowaniu serwer powodowałby lagi).
5. Wzrost poziomu tylko dlatego że dostaje prezenty, jest moim zdaniem trochę kiepski. Myślę że lepszym rozwiązaniem jest bicie poziomu poprzez rozmowę, gotowanie, spacery czy inne opcje które wymieniłem. Sam prezent mógłby być fajnym dodatkiem, ale częste dawanie tego samego moim zdaniem powinno obniżać jej zadowolenie.
Pomysły i sugestie.
Nie bardzo wiem czym ma być serwis, ale osobiście wyobrażam sobie go jako formę gierki bo chyba gry przykuwają najwięcej uwagi
Natchniony weną twórczą spisałem trochę pomysłów, które na bieżąco napływały mi do głowy
Trochę tego dużo, więc dałem w spoiler.
- Pomyślałbym o jakichś questach i opcji craftu np:
Przyjaciółka twojej animki Lili, poprosiła, aby uszyła jej sukienkę. Wybierz się do sklepu, kup niezbędne materiały i spróbuj wykonać sukienkę. Nagroda- 300z".
I w tym momencie mamy np: ileś tam procent na szansę na zrobienie ubranka w różnych klasach lepszy/gorszy itp.
- W sklepie jest zdecydowanie zbyt mało artykułów- poszerzyłbym asortyment i poukładał w kategorie.
- Dodałbym możliwość np: gotowania, uczenia się przepisów (może nawet prawdziwych) oraz procentowego postępu np: mamy przepis, kupujemy składniki w sklepie, a w domu animki gotujemy razem z nią.
Dodajemy odpowiednie ilość składników, pokazuje się czas/procent postępu i na końcu albo: będzie niejadalny zakalec, albo będzie wspaniałe.
- Opcja Randkowania?
- Mimika - zła, wesoła, zapłakana, zdołowana, zauroczona, smutna itp (czyli wiele opcji obrazkowych danej postaci).
- Rozmowa. Nie tak dawno, gdy była closed beta gierki CloudNine, na stronie było coś ala "rozmowa z npc". Polegało to na tym, że postać opowiadała nam jakąś historyjkę/zdarzenie, a ty musiałeś wybrać jedną z kilku odpowiedzi. Myślę że śmiało można by było zastosować coś takiego jako uatrakcyjnienie.
- Opcja miasta i kilku lokacji (sklep, park, domek, łąka, lasek, rzeczka itp).
- Dodałbym jakiś dodatkowy wskaźnik zadowolenia np: w procentach (przykład: 0-20% załamana, 21-40% przestraszona, 41-80% zauroczona i 81-100% zakochana)
- Jak już wspominałem o gotowaniu i crafcie (tworzeniu przedmiotów), to dodałbym jakieś poziomy. Im większy poziom, tym większa szansa że uda nam się zrobić coś fajnego. Dodatkowo odblokowywały by np: nowe kroje, nowe przepisy.
- Różne potrawy dawały by różną ilość punktów jedzenia, a ciuchy mogły by być używane do questów, albo sprzedawane u npc (opcja zarobku).
- Lista znajomych i nie lubianych.
- Opcja spotykania się animek? np: wspólne gotowanie?
No i coś trzeba robić z tymi nakupowanymi rzeczami w inventory, bo nie wiadomo (ja nie wiem) co z tym robić
Ostatnio edytowany przez Fari (2009-12-25 23:57:14)
Offline
1. Rzeczywiście, to jest błąd.
2. Nabiłeś tyle, bo miałeś kasę, zabezpieczenie jest, jeżeli nie masz kasy, to nic nie kupisz. Do testów dałem 1 000 000 zenów zamiast 100.
3. Można pogadać (+10 do nastroju), u mnie nie było problemu z tym.
4. Nie ma opcji zarobienia w inny sposób na chwilę obecną. Odnośnie lagów, to nie powinno być problemu, zapytania do bazy są dość zoptymalizowane jak na moje możliwości.
5. Poziom można wbić kupując jedzenie (+50 punktów), a rzeczy ze sklepu to taki bonus tylko. Poprzez rozmowę nabija się nastrój.
Moim zdaniem trochę za dużo wymagacie, po pierwsze jestem sam. Po drugie to nie ma być gra MMORPG via browser, lecz prosta zabawa polegająca na nabijaniu poziomu i szczęścia animce.
Mimo wszystko będę rozbudowywał ten skrypt, właściwie jestem w połowie tworzenia warstwy graficznej Onion Town. W przygotowywanej wersji GEN 2 zamiast hermetycznego domku będzie małe miasteczko animkowe Onion Town. Zamierzałem właśnie rozbudować gotowanie, a ilość przepisów uzależniona będzie od poziomu animki. Co do craftingu, to raczej nie przewiduję takiej opcji na chwilę obecną, jest to zbyt czasochłonne, najpierw trzeba zrobić podstawy.
Odnośnie mimiki twarzy, to myślałem o tym już na samym początku wykonując postaci w grafice wektorowej z podziałem na twarz i głowę, ale nie wszystko naraz. Dopiero teraz się tym zajmę i doprowadzę to do końca. Pewnie w kolejnych wersjach, jeżeli takowe powstaną wprowadzę więcej rzeczy, najpierw trzeba zrobić podstawy.
Offline
2. Nabiłeś tyle, bo miałeś kasę, zabezpieczenie jest, jeżeli nie masz kasy, to nic nie kupisz. Do testów dałem 1 000 000 zenów zamiast 100.
Będzie reset?
O ile zakład, że też bede na top jak nie założysz jakiś sensowych zabezpieczeń, co do klikania?
3. Można pogadać (+10 do nastroju), u mnie nie było problemu z tym.
A gdzie ten licznik nastroju?
U mnie gada, że nic ciekawego nie gadam
5. Poziom można wbić kupując jedzenie (+50 punktów), a rzeczy ze sklepu to taki bonus tylko. Poprzez rozmowę nabija się nastrój.
Ale ja nie chce tłustej Lucy...
A ona nie chudnie, mam już 133% i dalej puchnie...
Kiedy "penknie"?
Offline
Widać ktoś lubi proxy, w każdym razie baza zawierała błędy i została wyczyszczona, ale takie jest zadanie testów. Dodałem funkcję odczytywania HTTP_X_FORWARDED_FOR, więcej już zrobić się nie da, ale to też nie daje 100% skuteczności. Co do nastroju, to dostajesz tylko +10 za rozmowę, to niewiele, a to, że nic ciekawego nie gadasz, hmm,chyba Haruhi jest taka pyskata. Animka może jeść ile wejdzie, każdego dnia schudnie o 1, napakowanie jej przydaje się podczas wyjazdu na urlop. Pamiętajmy, że jedzenie będzie kosztowało 50 zenów, a jedno kliknięcie (bez kombinacji przy IP) daje 100 zenów, więc są pewne ograniczenia.
Offline
Ja bym raczej myślał o tym jak o grze. Jak nie będzie rozbudowana to raczej szybko się każdemu znudzi.
Co do rozmów- Saber po kliknięciu mówi do mnie: "Jeżeli masz jakiś problem, to mów." I to by było na tyle.
Co do zabezpieczeń- zrobiłem mały test (około 30 sekund).
Wynik:
Zeny: 104000100
Jeżeli serwis się rozkręci, to wówczas takie praktyki mogą skutecznie powodować lagi. Właśnie dlatego proponowałem inną formę zarobku
Pamiętajmy, że jedzenie będzie kosztowało 50 zenów, a jedno kliknięcie (bez kombinacji przy IP) daje 100 zenów, więc są pewne ograniczenia.
Ale wówczas ci bardziej sprytni, będą nie do doścignięcia dla uczciwych graczy.
Moim zdaniem trochę za dużo wymagacie, po pierwsze jestem sam.
Może teraz jesteś sam, ale w przyszłości być może ktoś ci w tym pomoże (o ile będziesz chciał). Ja w każdym razie życzę powodzenia przy projekcie i będę trzymał kciuki za jego powodzenie. A jeśli kiedyś nauczę się programować, chętnie pomogę w dalszym rozwoju.
Animka może jeść ile wejdzie, każdego dnia schudnie o 1, napakowanie jej przydaje się podczas wyjazdu na urlop.
Jeden procent? Czy to trochę nie za mało?
Po drugie to nie ma być gra MMORPG via browser, lecz prosta zabawa polegająca na nabijaniu poziomu i szczęścia animce.
Szkoda, bo właśnie w taki sposób wyobrażałem sobie ten projekt i wierzę że przy odrobinie szczęścia mógłby się stać dość popularną grą (w końcu ludzie uwielbiają klimaty anime ).
@KKnD
Spokojnie, to dopiero faza testów. Oficjalna wersja jeśli wyjdzie, może się diametralnie różnić ;P
Ostatnio edytowany przez Fari (2009-12-26 02:30:21)
Offline