#41 2008-01-17 22:38:45

zergadis0
Użytkownik
Skąd: Poznań
Dołączył: 2006-04-09

Odp: IQ

VanTheTandeta napisał:

Bzdety, wg mnie nie da się zmierzyć ludzkiej inteligencji. Ten test ma chyba za zadanie tylko podnieść czyjąś samoocenę;).

Albo i obniżyć:P.

Offline

#42 2008-01-17 22:46:24

Shinma86
Użytkownik
Skąd: Poland, England
Dołączył: 2007-04-09

Odp: IQ

Xeros napisał:

dzięki wielkiej inteligencji przyswajamy więcej wiedzy

Z tym nie mogę się zgodzić. Gdyby to była prawda, Einstein nie miałby problemów finansowych i żyłby za stypendium naukowe. Mimo wysokiej inteligencji (genialnej) wręcz nie był w stanie w szkole wykroczyć poza poziom przeciętny, a nawet często poniżej przeciętnej. Mam znajomego, który jest w polskim stowarzyszeniu mensy i jego iloraz inteligencji wynosi koło 160, a w liceum miał problemy, aby zaliczać kolejne klasy. Umiejętność przyswajania wiedzy w moim mniemaniu nie jest wykładnikiem posiadanej inteligencji. Nawet małpy czasem uczą się szybciej, niż niektórzy ludzie:P

Offline

#43 2008-01-17 22:47:58

Nighthanter
Użytkownik
Dołączył: 2007-03-04

Odp: IQ

Ja w sumie z nudów sobie zrobiłem test.
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e9814fb55ab74719]e9814fb55ab74719m.jpg[/URL]

Ale albo jestem bardziej inteligenty niż sądziłem (wiadomo jezor), albo teścik kłamie.

Ostatnio edytowany przez Nighthanter (2008-01-17 23:01:24)

Offline

#44 2008-01-17 23:05:41

Xeros
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2005-12-17

Odp: IQ

Shinma cóż jest i taka możliwość jak napisałeś. Napisałeś też "Umiejętność przyswajania wiedzy w moim mniemaniu nie jest wykładnikiem posiadanej inteligencji." To też popieram, nie chodziło mi dokładnie o to, że na pewno przyswoisz sobie więcej wiedzy, ja mogę przypuszczać że Einstein miał przebłyski również w szkole, może na samej fizyce czasami odkrywał coś. Aby rozwiać wątpliwości chodziło mi o to że, osoba o bardzo niskim ilorazie inteligencji na pewno(!) nie dojdzie do jakichś nie konwencjonalnych odkryć, na fizyce wkuje wzór na pamięć. A osoba, która ma duże IQ poradzi sobie z czymś takim. Co do zaliczania kolejnych klas liczy się tu po prostu pamięć, nie zdasz do następnej klasy jeśli nie wkujesz definicji z biologii albo z jakiegoś przedmiotu. Szkoła nie działa teraz tak bardzo na żerowaniu na inteligencji tylko bardziej opiera się na tym że masz to umieć i kropka. Nie wyjaśniłem wszystkich twoich wątpliwości, wiem o tym ale na razie nic więcej nie napisze.

Offline

#45 2008-01-17 23:08:35

Eskaf
Użytkownik
Dołączył: 2007-08-30

Odp: IQ

[URL=http://img406.imageshack.us/my.php?image=iqsa1.jpg]iqsa1.th.jpg[/URL]

test raczej średni coś z systemem zdaje sie byc skopane zaznaczane odpowiedzi zmieniały same położenie

Ostatnio edytowany przez Eskaf (2008-01-17 23:09:16)

Offline

#46 2008-01-17 23:10:22

Kilgur
Użytkownik
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: IQ

Sobol15x napisał:
Zjadacz napisał:
Sobol15x napisał:

Wiesz...człowiek rodzi się z jakąś tam inteligencją. To czego uczą w szkołach powinno kompletnie abstrahować od tego testu.

Mówisz tu o dodawaniu? No bez jaj...

A te pytania o ciśnienie i maszyny proste?
Może źle się znów wyraziłem, a ten test jest przeznaczony dla ludzi z wykształceniem wyższym niż podstawowe. Uważam, po prostu, że test powinien być przeznaczony dla "wszystkich", ale co niemożliwe to niemożliwe.
Chyba pora skończyć dyskusję co do mojej wypowiedzi, bo raczej zostało wszystko wyjaśnione.

lol fizyka szkola podstawowa jezor btw mi wyszlo 134 ale ten test jest z dupy jezor widzialem juz lepsze, dawno temu w sredniej robilismy sobie testy IQ tez mi kolo 130 wyszlo jezor ale leniwy jestem i mozna powiedziec ze marnuje potencjal smile


ara ara...

Offline

#47 2008-01-17 23:13:35

Shinma86
Użytkownik
Skąd: Poland, England
Dołączył: 2007-04-09

Odp: IQ

Xeros napisał:

Shinma cóż jest i taka możliwość jak napisałeś. Napisałeś też "Umiejętność przyswajania wiedzy w moim mniemaniu nie jest wykładnikiem posiadanej inteligencji." To też popieram, nie chodziło mi dokładnie o to, że na pewno przyswoisz sobie więcej wiedzy, ja mogę przypuszczać że Einstein miał przebłyski również w szkole, może na samej fizyce czasami odkrywał coś. Aby rozwiać wątpliwości chodziło mi o to że, osoba o bardzo niskim ilorazie inteligencji na pewno(!) nie dojdzie do jakichś nie konwencjonalnych odkryć, na fizyce wkuje wzór na pamięć. A osoba, która ma duże IQ poradzi sobie z czymś takim. Co do zaliczania kolejnych klas liczy się tu po prostu pamięć, nie zdasz do następnej klasy jeśli nie wkujesz definicji z biologii albo z jakiegoś przedmiotu. Szkoła nie działa teraz tak bardzo na żerowaniu na inteligencji tylko bardziej opiera się na tym że masz to umieć i kropka. Nie wyjaśniłem wszystkich twoich wątpliwości, wiem o tym ale na razie nic więcej nie napisze.

Ależ Xeros, ująłeś bardzo trafnie to co chciałeś powiedzieć i wiem co miałeś na myśli:D A co do szkoły to również masz rację. Zeszła na psy odkąd praktykuje się rycie na pamięć jako jedyny prawidłowy sposób pozyskiwania wiedzy. Ilość zapamiętanych wzorów niestety nie przygotuje nas do dorosłego życia, czyż nie?;)

Offline

#48 2008-01-17 23:18:46

Eskaf
Użytkownik
Dołączył: 2007-08-30

Odp: IQ

Shinma86 napisał:
Xeros napisał:

Shinma cóż jest i taka możliwość jak napisałeś. Napisałeś też "Umiejętność przyswajania wiedzy w moim mniemaniu nie jest wykładnikiem posiadanej inteligencji." To też popieram, nie chodziło mi dokładnie o to, że na pewno przyswoisz sobie więcej wiedzy, ja mogę przypuszczać że Einstein miał przebłyski również w szkole, może na samej fizyce czasami odkrywał coś. Aby rozwiać wątpliwości chodziło mi o to że, osoba o bardzo niskim ilorazie inteligencji na pewno(!) nie dojdzie do jakichś nie konwencjonalnych odkryć, na fizyce wkuje wzór na pamięć. A osoba, która ma duże IQ poradzi sobie z czymś takim. Co do zaliczania kolejnych klas liczy się tu po prostu pamięć, nie zdasz do następnej klasy jeśli nie wkujesz definicji z biologii albo z jakiegoś przedmiotu. Szkoła nie działa teraz tak bardzo na żerowaniu na inteligencji tylko bardziej opiera się na tym że masz to umieć i kropka. Nie wyjaśniłem wszystkich twoich wątpliwości, wiem o tym ale na razie nic więcej nie napisze.

Ależ Xeros, ująłeś bardzo trafnie to co chciałeś powiedzieć i wiem co miałeś na myśli:D A co do szkoły to również masz rację. Zeszła na psy odkąd praktykuje się rycie na pamięć jako jedyny prawidłowy sposób pozyskiwania wiedzy. Ilość zapamiętanych wzorów niestety nie przygotuje nas do dorosłego życia, czyż nie?;)

Może pocieszy was fakt, że najnowszym zaleceniem dla nauczycieli jest unikanie zadawania prac domowych w postaci wypracowań. Zamiast tego zwrócono się w stronę krótkich wypowiedzi na dany temat <polecenie typu : "Napisz w pięciu zdaniach...">. W sumie ciekawy pomysł. W sumie to mało komu potrzebna umiejętność pisania wypracowań, no chyba, że sie jest polonistą :>

Nie mam pojęcia jak to jest na przedmiotach ścisłych. Daj boże jakieś dobre pomysły.

Ostatnio edytowany przez Eskaf (2008-01-17 23:19:41)

Offline

#49 2008-01-17 23:20:35

Sobol15x
Użytkownik
Skąd: Zielonka
Dołączył: 2007-01-19

Odp: IQ

Sobol15x napisał:
Zjadacz napisał:
Sobol15x napisał:

Wiesz...człowiek rodzi się z jakąś tam inteligencją. To czego uczą w szkołach powinno kompletnie abstrahować od tego testu.

Mówisz tu o dodawaniu? No bez jaj...

A te pytania o ciśnienie i maszyny proste?

A miałeś tu jakieś obliczenia, stosowałeś coś ze szkoły? Ja nie, a miałem je dobrze. Zdrowa logika, ot co.

Po przyjrzeniu się sprawię przyznaję Ci rację. Mój błąd smile.
Cóż, człowiek uczy się na błędach.


Kogucik zesrał się na wietrze. Opryskał Zbysława na swetrze.
Za x - pocałujcie w dupe nas
Za x - pocałujcie w trąbke nas
Za x - pocałujcie Tadzia w Tadzia
W Tadzia nie wypadzia!

Offline

#50 2008-01-17 23:24:45

Xeros
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2005-12-17

Odp: IQ

Shinma - niestety, najwyższy czas dodać do szkół jakiś przedmiot uczący życia. Taki lepszy niż WOS / WOK czy PO. Ja na razie jedyne o czym myślę to do szkół powinien dojść przedmiot "detektywistyka" - to jest przedmiot który żerowałby na inteligencji, kojarzenie faktów itp.

Eskaf - Pomysł ciekawy i też jestem za nim jak najbardziej. Ostatnim dobrym pomysłem było ogólne zakazanie prac domowych, wiem dla niektórych to jest zatrważające, ale pytanie i tak jest w szkole, pytają z ostatnich lekcji lub jest z nich kartkówka, oceny są nadal a jeśli ktoś chce dostać lepszą ocenę to w domu się po prostu uczy i sam sobie robi zadanie. A nie zmuszać do robienia zadań gdzie brak zadania to jedynka. Jeśli przynajmniej każdy nauczyciel myślałby też o innych przedmiotach których trzeba się uczyć to było by bardzo dobrze bo nie zadałby 10 stron.

Offline

#51 2008-01-17 23:28:04

Zjadacz
Użytkownik
Skąd: Głogów
Dołączył: 2006-04-10

Odp: IQ

Xeros napisał:

Ja na razie jedyne o czym myślę to do szkół powinien dojść przedmiot "detektywistyka" - to jest przedmiot który żerowałby na inteligencji, kojarzenie faktów itp.

I co taki przedmiot by nam dawał?


"Skazany na zajebistość"

Offline

#52 2008-01-17 23:29:24

Xill
Użytkownik
Skąd: Sasaria
Dołączył: 2007-05-13

Odp: IQ

za duzo anime oczkod

Offline

#53 2008-01-17 23:31:43

Eskaf
Użytkownik
Dołączył: 2007-08-30

Odp: IQ

Xeros napisał:

Eskaf - Pomysł ciekawy i też jestem za nim jak najbardziej. Ostatnim dobrym pomysłem było ogólne zakazanie prac domowych, wiem dla niektórych to jest zatrważające, ale pytanie i tak jest w szkole, pytają z ostatnich lekcji lub jest z nich kartkówka, oceny są nadal a jeśli ktoś chce dostać lepszą ocenę to w domu się po prostu uczy i sam sobie robi zadanie. A nie zmuszać do robienia zadań gdzie brak zadania to jedynka. Jeśli przynajmniej każdy nauczyciel myślałby też o innych przedmiotach których trzeba się uczyć to było by bardzo dobrze bo nie zadałby 10 stron.

Jako przyszły nauczyciel nie wyobrażam sobie braku prac domowych. Sam ich nie lubiłem... zdaje sobie jednak sprawę jakie mają znaczenie w kształceniu. oczywistą sprawą jest jednak umiar. Niestety przekonanie nauczyciela, iż przedmiot, którego naucza jest jedynym w szkole jest popularne smile_big Praca domowa 3x tak, ale rozsądnie i z umiarem.

Offline

#54 2008-01-17 23:33:17

Xeros
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2005-12-17

Odp: IQ

Zjadacz i twoje nie potrzebne nutki ironii. Czy jak już podałem nazwę przedmiotu to muszę wszystko o nim wiedzieć co wymyśliłem w chwilę? Po prostu chciałem podać przykład przedmiotu bardziej na inteligencje. Możliwe, że dzięki odpowiedniemu rozplanowaniu przedmiotu można byłoby uczyć młodzież szybszego polotu w nie których sprawach. Przy dobrym kojarzeniu faktów, dużo rzeczy staję sie prostsze.

Eskaf - pamiętaj żeby przed wakacjami gdzie nie ma już nauki, zacząć puszczać death note oczkod.
Co do prac domowych owszem mogą być, ale jak nie którzy nadgorliwi nauczyciele starają się żeby ich uczniowie byli jak najlepsi z danego przedmiotu zapominając o całym świecie i zadając kilka stron zadania, inni nauczyciele robią tak samo, a na następny dzień uczeń przychodzi żeby podostawać banie bo nie chciało mu się 4h nad zadaniami siedzieć. 7 godzin dziennie  szkoły z max 3 przedmiotów zadane na następny dzień nie więcej niż 3/4 strony z 1 przedmiotu. Mniej więcej odpowiednie ustawienie.

Ostatnio edytowany przez Xeros (2008-01-17 23:37:09)

Offline

#55 2008-01-17 23:34:11

myslo
Użytkownik
Skąd: Kraków / Chełm
Dołączył: 2005-01-31

Odp: IQ

mi wyszło 119, odstawiam Naruto na jakiś czas.

Offline

#56 2008-01-17 23:36:35

Zjadacz
Użytkownik
Skąd: Głogów
Dołączył: 2006-04-10

Odp: IQ

Xeros napisał:

Zjadacz i twoje nie potrzebne nutki ironii. Czy jak już podałem nazwę przedmiotu to muszę wszystko o nim wiedzieć co wymyśliłem w chwilę? Po prostu chciałem podać przykład przedmiotu bardziej na inteligencje. Możliwe, że dzięki odpowiedniemu rozplanowaniu przedmiotu można byłoby uczyć młodzież szybszego polotu w nie których sprawach. Przy dobrym kojarzeniu faktów, dużo rzeczy staję sie prostsze.

Xeros, ja naprawdę traktowałem cię poważnie, ale po tym poście przed chwilą zmiękłem smile_lol Wiesz, jak tak... Albo nie, oszczędzę sobie tego tekstu, lepiej pośmieję się w duchu smile

EDIT:

myslo napisał:

mi wyszło 119, odstawiam Naruto na jakiś czas.

Lol smile_lol

EDIT 2:

Xeros napisał:

7 godzin dziennie  szkoły z max 3 przedmiotów zadane na następny dzień nie więcej niż 3/4 strony z 1 przedmiotu. Mniej więcej odpowiednie ustawienie.

Mam nadzieję, że nad tym pomysłem myślałeś dłużej niż chwilę smile_lol

Ostatnio edytowany przez Zjadacz (2008-01-17 23:39:45)


"Skazany na zajebistość"

Offline

#57 2008-01-17 23:40:16

Xeros
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2005-12-17

Odp: IQ

Ależ Zjadacz cóż w nim było takiego śmiesznego? Pomysł nasunęła mi sygnatura Eskafa a właściwie postać L. Tak więc nie rozumiem nawet twojego rozbawienia się tym postem. Czy zdolność kojarzenia faktów jest czymś komicznym? Sama pomogła mi wiele razy gdy pamiętając jedną rzecz pamiętałem następnych 5. Nie chce tego zbytnio rozwijać ale przynajmniej chce wiedzieć dlaczego się ze mnie śmiejesz.

EDIT

Teraz coś z ustawieniem nie tak? 2 strony zadania na następny dzień powinno być wystarczająco, oczywiście nie tak,że zawsze na pierwszych 3 lekcjach będzie zadanie tylko jakaś wymiana.

Edit 2

Rezygnuję. Rozumiem jeszcze jakieś normalne rozmowy z Eskafem i Shinmą ale gdzie próbujesz mi znowu na siłę wytknąć najmniejsze zachwianie, taka rozmowa do niczego nie prowadzi, rzekłbym nawet, że to zwykłe przekomarzanie.

Ostatnio edytowany przez Xeros (2008-01-17 23:45:41)

Offline

#58 2008-01-17 23:47:24

Zjadacz
Użytkownik
Skąd: Głogów
Dołączył: 2006-04-10

Odp: IQ

Wysnułeś sobie w kilka sekund teorię o jakiejś lekcji (choć sam przyznajesz, że uczymy się zbyt wiele, siedem godzin tygodniowo powinno być nieprzekraczalnym maksimum), opowiadasz nawet, co na takiej lekcji byłoby robione, ale nie potrafisz powiedzieć, co taka lekcja by nam dała. Wiesz, z matematyką jest łatwo - w przyszłości liczenie się przydaje, z historią też, w końcu powinniśmy uczyć się na własnych błędach, ale detektywistyka (??), dedukcja czy jak ty to nazywasz? Chciałeś podać przykład przedmiotu na inteligencję? To matematyka już nie starcza? Nie rozumiem też stwierdzenia "można byłoby uczyć młodzież szybszego polotu w nie których sprawach". Ale najfajniejsze jest to, że ty to wszystko mówisz na poważnie XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

EDIT: Powiedz mi jeszcze jedno: nie sądzisz, że dzieci mniej inteligentne uważałyby ten przedmiot za nie do przebrnięcia?


"Skazany na zajebistość"

Offline

#59 2008-01-17 23:49:20

Vilku
Użytkownik
Skąd: Pzń
Dołączył: 2007-04-06

Odp: IQ

Uzyskany wynik IQ: 135

Bardzo dużo powyżej przeciętnej


czasami tak trochę bez zastanowienia..bo jednak wszystkie zadania matematyczne to zadania z Kangura z klasy IV podstawówki smile_big

bardziej zabawa niż test jezor


565.png

Offline

#60 2008-01-17 23:57:03

Xeros
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2005-12-17

Odp: IQ

Słuchaj Zjadacz teraz napiszę posta który rozjaśni Ci wszystko.
Wszystkie dane były przykładowe, tak można było dwu znacznie zrozumieć "7 godzin", chodziło mi o to że średnio dziennie jest 7h i z 3 godzin powinny być zadawane zadania, nie więcej.
Tak matematyka jest na inteligencję, zależy... Nie wszystko jest na niej oparte w Matematyce, są też własności i definicje których się uczy. Tu muszę ci przyznać że masz rację, ona też uczy, też trzeba pomyśleć.

Stwierdzenie, po prostu stwierdzenie i tyle. Samo ćwiczenie, dedukcji, inteligencji, wytężanie umysłu aby coś rozwiązać na przykładach z życia powinno być wystarczające, co nam to da? Nie wiadomo, tylko spekulacje, że będziesz inteligentniejszy albo wykorzystasz to kiedyś.

Mówię co uważam, nie zrozumiem też co jest w tym takiego śmiesznego, przy wymyśleniu czegoś w chwilę żeby przy okazji urozmaicić szkolnictwo.

PS; Może będzie taki jak religia przedtem? Ocena nie będzie się liczyć na świadectwie?

A teraz po prostu skończ wytykać mi wszystko, traktowałeś mnie poważnie cieszę się, wyśmiewasz drobne pomysły - nie ciekawe zachowanie. Dzięki za rozmowę.

Ostatnio edytowany przez Xeros (2008-01-17 23:58:28)

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2025