Nie jesteś zalogowany.
http://www.gram.pl/news_9AThGO1_Koniec_ … shiby.html
Jak można przeczytać w newsie, Blue Ray wygrało z HD. Dziwne bo myślałem że HD dobrze sie przyjął.
Ale Blue jest chyba tańszy w produkcji i lepszy niż HD więc zobaczymy.
Ło, juz trzytygodnie temu oglądałem tvn24 i mówili na ten tamat.
Jak dla mnie to nie ma się z czego cieszyć. O ile się orientuję, to możliwości obu formatów były porównywalne (a często czytam, że bardziej user friendly był HDDVD - nie wiem czemu, nie znam się, a jakichś dogłębniejszych analiz nie czytałem), jedynym sensownym wyjściem z punktu widzenia konsumenta były odtwarzacze uniwersalne (jak z DVD) i do tego na pewno dążyłaby sytuacja (a jednocześnie pewne byłyby obniżki cen obu nośników), a tak zostaje nam monopol Sony i może być różnie, bo wbrew temu, co uważają domorosłe autorytety z dziedziny ekonomii (i w tym przypadku - fanboye Sony), każdy monopol jest zły dla konsumenta, a nie tylko "monopol Microsoftu".
Ło, juz trzytygodnie temu oglądałem tvn24 i mówili na ten tamat.
Ale trzy tygodnie temu nie było oficjalnego oświadczenia Toshiby.
Ostatnio edytowany przez Freeman (2008-02-19 21:24:43)
Blue był droższy, ale lepszy(jakościowo) i pojemniejszy.
http://www.homelab.pl/news/view/923
Ja tam się cieszę, bo HD był mniej pojemny o 8 giga, więc za kilka lat znów, by trzeba wymyślać nowy format.
Już teraz na 1 DVD nie da się upchnąć jednej serii anime/serialu/filmu.
Blue pożyje dłużej niż by pożył HD.
Ostatnio edytowany przez budyn (2008-02-19 21:11:13)
W sumie Blue-ray ma większą pojemność już teraz sie mówi o 4 warstwowych krążkach 200GB WOW (cała moja kolekcja na 2 dyskach no niezle). Lecz pamiętam ze tam byly problemy z nim i konpatybilnoscia w stecz. Niewiem czy jest sie z czego cieszyć to się okaże w przyszłości.
z tego co się orientuję, bd jest o wiele bardziej pojemne niż hddvd.